lördag 28 maj 2011

Mot Kroatien

Väldigt lite fångstrapporteringar på senaste tiden och det är inte så konstigt eftersom de flesta säkert laddar inför sommarens fiske! Då ska Joel tas ner på jorden :-)

Under tiden flyger jag med familj till Krotatien och förhoppningsvis kanske man kan få åka med en båt ut och prova lite medelhavsfiske. Flugfisket ska vara det näst bästa i världen, bara Nya Zeeland ska ha bättre flugfiske. Jag tror på det när jag ser det :)

Frågan är om Kroatien kan slå Lanzarote där det bland annat drogs de här små fiskarna!



3 kommentarer:

  1. Sista bilden är lite suddig... ;)

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Världens näst bästa flugfiske, hm undrar vad representanter för t.ex. Kola-halvön och patagonien i sydamerika tycker om det ;)

    Detär ju fina fiskar från lanzarote, men du ser lite starkare ut än vanligt på den sista bilden!

    SvaraRadera
  3. Det blev tyvärr inget fiske... vi hittade lite olika fiskebåtar men alla fiskade med nät. Spöfiske inte vara något som man tyckta att turister skulle vilja göra :(

    Jag såg några på stranden som drog lite fisk men det var inget stort.

    Däremot när jag snorklade såg jag sjukt stora seabass, kanske i 2 kg trakten.

    Blev även sugen att följa med någon av de stora fiskebåtarna ut. De stack ut vid 23 tiden och kom hem på morgonen. Men Carin var inte så sugen på att skicka iväg mig :)

    SvaraRadera