fredag 20 maj 2011

Lax säsongen 2011

ÄNTLIGEN nu e dax igen att få komma ut och försöka ta dom galna fiskarna .

Förra året hade jag bara en kontakt med lax som jag strulade till så jag tappade den.
I år har jag garderat mig med en större håv och nya RIKTIGA drivankare så nu kan jag lägga murarhinkarna åt sidan, och som pricken över i:et Har jag tagit en vecka semester för det här och jag hoppas att det kan bli lite bättre respons.

Enligt rapporter från Simrishamn och Bornholm så ska det tydligen bli 2000 talets bästa fiske och det ser ut som att vädret kommer att hålla i sig, och talar ju för att det kommer bli kanon fiske. Förra året så pajade vädret lite grann då det var mycket nordlig vind, tråkigt eftersom man trodde att det skulle bli en galen säsong även om det togs en hel del fisk så kunde det blivit bättre.

3 kommentarer:

  1. Ja vad säger man om första försöket. Riktigt skitfiske kan jag väl säga. Hård vind och stora vågor så jag fick ge mig efter en stund. Pågrund att jag inte lyckades få i dragen samtidigt som jag körde. Det krängde helt enkelt lite för mycket. Det får bli revanch med moroten på söndag.

    SvaraRadera
  2. Spännande! Synd med vädret... Det enda man inte kan styra över. Påminner mig om när vi var på åland och det var galet bra gäddfiske men det blåste full storm, eller på Åland när isen låg kvar över påsken, eller Åland när motorn gick sönder :)

    Du får fortsätta rapportera! Lycka till på söndag!

    SvaraRadera
  3. Hur går det för dig? Har ju blåst en hel del tyvärr, har du kunnat komma ut?

    SvaraRadera