lördag 9 november 2013

Sista chansen!

Imorgon är sista chansen till att ta någon stor gädda. Mats och Jimmy kommer till Västerås med torsken och vi kommer inte ge oss förrän vi har 1a 2a och 3e platsen i årets fisketävling. Om vi inte är tillbaka innan december så får ni sticka ut och leta efter oss.

Vi ska fiska runt Ängsö.



Idag var jag och inhandlande två nya fiskedrag till morgondagens fiske. Två drag jag tror stort på! En big bandit och en Savage gear 4-play.



Det intressanta var att han som har fiskeaffären frågade vart vi skulle fiska. Jag sa att jag aldrig fiskat gädda i Västerås med båt men jag tycker området runt Ängsö ser spännande ut. Fiskekillen lyste upp och berättade att det bara finns två ställen som är värt att fiska gädda i. Ett är just Ängsö som kan leverera riktigt stora gäddor vid rätt förutsättningar.

Frågan är hur ställningen i gäddtävlingen 2013 ser ut när söndagen är avklarad. Jag tror vi kan få se någon placeringsförändring. Något annat vore en katastrof för undertecknad i alla fall! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar