tisdag 1 april 2014

2014 är igång!

Dags att blicka framåt! 2014 rivstartade för undertecknad med en gädda på 4.1 kg på första turen för några veckor sedan.
 
 
 
Gäddan högg på en långsamt invevad Westins Monster Teez! Ett mycket trevligt bete bör tilläggas. Det blev en hel del kamp för det var nämligen premiärgäddan på nya rullen. Den drog ut en hel del lina innan jag förstod hur bromsen fungerade :D
 
 
 
Jag gissar på att ingen annan testat lyckan ännu så då har vi denna ställning, 2 veckor innan Ålandsresan!
 
1. Jonas 4.1 kg
2. Jimmy
2. Mats
2. Jens
2. Joel
2. Peter
2. Henke
2. Micke
2. Jocke
 
Jag varken tror eller hoppas på att den där gäddan vinner årets gäddliga även om det faktiskt hade räckt till seger både 2002 och 2010. Jag väntar mig stora fiskar från de övriga redan om knappt 2 veckor.

1 kommentar:

  1. Vackert! Men den där ska vi nog allt kunna slå nästa helg! :)

    SvaraRadera