fredag 10 januari 2014

Slut på fiskeåret 2013

2013 blev inget höjdarår för undertecknad. Efter min 10 kg gädda 2008 har jag inte stått överst  på pallen nån gång och det börjar bli lite frustrerande, samtidigt som det är roligt att se att vikterna för övriga fiskare går upp ordentligt varje år!

Efter att inte fiskat någon gädda alls ända fram till sensommaren så fick jag till ganska många fiskepass under hösten. Höjdpunkten måste vara fisketuren med Jimmy och Mats, där jag skickade ett sms innan:

"Kommer ni hit i helgen så lovar jag att någon kommer få en 5 kg".

Bakgrunden var att jag dagarna innan vart och scoutat ett ställe här i Västerås där det kryllade av småfisk och gäddor. Jag hade bland annat en som högg precis vid land som såg ut att vara i 4 kg trakten, men jag fick även upp fem andra gäddor i helt okej storlek.

Jimmy och Mats skyndade sig hit och mycket riktigt. Efter 5 timmars fiske landade Jimmy en fin 7.3 kg vilket var nytt personbästa och en andraplats i årets tävling.


Annars får vi säga grattis återigen till Jens som avgjorde fisketävlingen tidigt med sin 8.5 kg gädda.

1. Jens 8,5 kg
2. Jimmy 7,3 kg
3. Sune 5 kg
4. Mats 4 kg
5. Henke 3.8 kg
6. Jonas 3.3 kg
7. Joachim Dubois 1.85 kg

Anmärkningsvärt (eller pinsamt) också att Sune kliver in på 3e plats.

Joel, Micke, Peter, Linus och Andreas har inte rapporterat in några gäddor på hemsidan. Men jag antar att Joel fått någon som kan komma in topp 5.

Nya tag 2014!

Ps. När ska vi lägga in något slags pris i denna lista egentligen?

2 kommentarer:

  1. Ett ganska imponerande år storleksmässigt! Det var nog den största 2a-placeringen någonsin! Men jag har en känsla av att detta år blir ännu bättre! Vi kommer nog inte ha samma otur med is på åland i vår, så där lär vi ta några stora. Sen ska vi ju upp till norrland i höst och jaga storgädda också! :)

    Vi borde köpa varsitt bete i norrtälje och lägga in i potten för årets vinnare på väg till åland. Vi har ju pratat om det tidigare, men det har ju inte blivit av...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, det kan nog fortsätta bra tror jag!

    Det var en smart idé med betena. Jag är på! Alla som vill vara med kan ju köpa valfritt bete i 140-160:- klassen och sen får vinnaren det.

    SvaraRadera